Roca One Day Design Challenge odzwierciedla zaangażowanie firmy Roca we wspieranie talentów, innowacyjność i zrównoważony rozwój, mające na celu promowanie roli wzornictwa w wysiłkach zmierzających do stawienia czoła wyzwaniom naszego świata, takim jak kryzys klimatyczny i nowe realia społeczne. W związku z ograniczeniami związanymi z pandemią, III edycja Roca One Day Design Challenge odbyła się online, co umożliwiło realizację celów konkurus, jakimi są: zwrócenie uwagi na młode talenty oraz umożliwienie im rozwoju zawodowego pod okiem renomowanych ekspertów – członków jury konkursowego.
Konkurs Roca One Day Design Challenge narodził się w Hiszpanii w 2012 roku i od tego czasu szybko rozprzestrzenił się na całym świecie. Pandemia koronawirusa dotknęła edycję wydarzenia zaplanowaną na 2020 rok, w związku z czym większość krajowych konkursów musiała został odwołana (wyjątek stanowi Portugalia, gdzie odbył się on z uwagi na wcześniejszy termin). W 2021 roku wydarzenie zrealizowane zostało już jednak w 10 krajach: Portugalii, Polsce, Rosji, Argentynie, Bułgarii, Malezji, Chinach, Omanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Hiszpanii. W krajach, gdzie nie było możliwości zorganizowania wydarzenia na żywo, konkurs odbył się w formule online.
Więcej informacji o tegorocznych edycjach i zwycięzcach można znaleźć na stronie internetowej: www.onedaydesignchallenge.net
Polska edycja Roca One Day Design Challenge 2021 realizowana była pod patronatem instytucjonalnym: Instytutu Wzornictwa Przemysłowego i Stowarzyszenia Architektów Rzeczpospolitej, odział Warszawa.
Patronat medialny nad wydarzeniem sprawowały redakcje: Architekturadzisiaj.pl, „Architektura&Biznes”, Architektura.info, „Budujemy Dom”, „Czas na Wnętrze”, „Cztery Kąty”, Decoartel.pl, „Decoration&Design”, „Design/Biznes”, Designalive.pl, Dobrzemieszkaj.pl, Domosfera.pl, Hometime.pl, InfoArchitekta.pl, „Living Room”, Propertydesign.pl, „Świat Rezydencji Wnętrz&Ogrodów”, „Weranda”.