O FIRMIE ROCA

Ponad 100 lat historii i doświadczenia, które uczyniły nas światowym liderem.

Roca rozpoczęła działalność w 1917 roku od produkcji grzejników żeliwnych w swojej pierwszej fabryce w Gavà (Barcelona). Następnie oferta została poszerzona o produkcję kotłów,
a od 1929 roku rozpoczęła swoją przygodę z sektorem łazienkowym  czyli produkcję wanien.

Otwarta na problem deficytu wody i świadoma zmian klimatycznych oraz konsekwencji społecznych z tym związanych w 1936 r. Roca stanęła przed wyzwaniem produkcji ceramiki sanitarnej, a w 1954 r. rozpoczęła produkcję baterii.

W latach 90. Grupa przeprowadziła pierwszą międzynarodową fazę ekspansji, polegającą głównie na otwarciu spółek zależnych i podpisaniu umów z wiodącymi firmami na rynkach międzynarodowych. Oprócz Portugalii i Francji obecność handlowa zaczęła się rozszerzać
na Wielką Brytanię, Niemcy, Włochy, Maroko, Argentynę, Brazylię i Chiny.

Punktem zwrotnym było przejęcie szwajcarskiej grupy Keramik Holding Laufen, czwartego największego na świecie producenta ceramiki sanitarnej. To pozwoliło Grupie umocnić swoją pozycję na strategicznych rynkach, na których nie była zbyt silna, głównie w Europie Wschodniej, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.

W 2005 r. Roca ogłosiła ambitny plan strategiczny dotyczący rozwoju w sektorze łazienek,
a w 2006 r. osiągnęła światową pozycję lidera.

Roca jest obecna na rynkach 170 krajów świata, posiada 79 fabryki  i zatrudnia ponad 21 000 pracowników na całym świecie.

Obecnie Roca nadal jest w 100% hiszpańską firmą oferując rozwiązania łazienkowe.
To zaprowadziło ją na szczyt i dziś jest światowym liderem. To powód do dumy jak również to,
że marka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, cenionych i zintegrowanych marek
w wyobraźni hiszpańskiego społeczeństwa od dziesięcioleci.

Zawsze ambitna i zaangażowana firma podjęła próbę prezentacji marki w innowacyjny sposób. Dlatego stworzyła obiekt Roca Barcelona Gallery w 2009 roku, gdzie osobiście przez efekty multimedialne można doświadczyć tego czym jest oraz kultury wody. Sukces pierwszego obiektu zachęcił firmę do stworzenia kolejnych galerii: W Madrycie, Lizbonie, Londynie, Szanghaju i Pekinie.

To miejsce i platforma spotkań, wymiany myśli  i eventów dotyczących tematyki związanej
z designem, łazienką i szeroko rozumianą kulturą wody. Tu odbywają się działania kulturalne, wystawy, konferencje i debaty na temat projektowania, zrównoważonego rozwoju czy architektury. To wyraz zaangażowania w istotne tematy społeczne od wielu lat.

+100

LATA HISTORII

21 000

PRACOWNIKÓW

170

RYNKI

79

FABRYKI 

ROCA W ŚWIECIE

Jesteśmy obecni na ponad 170 rynkach na 5 kontynentach. Zobacz wszystkie kraje, w których jesteśmy obecni.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Nasze zaangażowanie w ochronę środowiska skłoniło nas do założenia Fundacji We Are Water i opracowania zrównoważonych rozwiązań w zakresie oszczędzania wody i energii.

PROJEKT I INNOWACJE

Roca stawia na innowacje, począwszy od koncepcji i projektu produktu po jego produkcję, logistykę i dystrybucję.

MIĘDZYNARODOWE KONKURSY PROJEKTOWOWANIA

jumpthegap® i One Day Design Challenge to międzynarodowe konkursy projektowania organizowane przez Roca, w których młodzi projektanci i architekci z całego świata mogą pokazać swój talent, oferując koncepcyjne, zrównoważone i innowacyjne rozwiązania do łazienki w przyszłości.