Grupa Roca umacnia pozycję w segmencie luksusowym, włączając do portfolio włoską markę Antonio Lupi

• Umowa umożliwi marce Antonio Lupi dynamiczny rozwój i ekspansję międzynarodową.
• Grupa Roca kontynuuje swój globalny wzrost – to kolejna ważna inwestycja po wcześniejszym ogłoszeniu budowy nowego zakładu w Kazachstanie oraz przejęciu australijskiej firmy Phoenix.

Grupa Roca zawarła porozumienie w sprawie przejęcia większościowego pakietu udziałów we włoskiej firmie Antonio Lupi Design, poprzez swoją spółkę zależną w segmencie premium – markę Laufen. Antonio Lupi to lider w dziedzinie mebli łazienkowych oraz synonim doskonałości wzorniczej. Dzięki tej strategicznej współpracy włoska marka znacząco przyspieszy globalną ekspansję handlową, zachowując pełną niezależność operacyjną i własną tożsamość, jednocześnie korzystając z międzynarodowego zasięgu Grupy Roca.

Firma Antonio Lupi, założona w 1950 roku z siedzibą w Stabbia w Toskanii, od lat umiejętnie łączy rzemieślnicze know-how z przedsiębiorczością, budując reputację opartą na jakości i niezawodności. Produkty marki dostępne są już w ponad 80 krajach świata. W 2024 roku przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 42 mln euro, zatrudniając przy tym 100 pracowników.

Dzięki tej transakcji Grupa Roca wzmacnia swoje zaangażowanie w rozwój marek o silnej tożsamości i przywództwie w zakresie designu. Do jej ekosystemu dołącza partner, dla którego podstawą działania są rzemieślnicza tradycja, innowacyjność technologiczna i międzynarodowy prestiż. Marką Antonio Lupi zarządzać będzie w dalszym ciągu rodzina założycieli firmy, a centrala w Stabbia nadal będzie pełnić rolę siedziby głównej, showroomu, centrum badawczo-rozwojowego i zakładu produkcyjnego.

- Razem z braćmi jesteśmy podekscytowani tym sojuszem. Jesteśmy przekonani, że ta operacja to nie tylko ogromna szansa strategiczna, ale również możliwość dalszej ekspansji – zarówno we Włoszech, jak i na rynkach zagranicznych. To korzyść dla obu firm, naszych klientów i jednocześnie gwarancja stabilnej przyszłości dla marki – mówi Andrea Lupi, dyrektor generalny włoskiego przedsiębiorstwa.

Albert Magrans, CEO Grupy Roca, komentuje przejęcie w ten sposób: - Połączenie Antonio Lupi – bezdyskusyjnego lidera światowego rynku luksusowych łazienek – z naszą dywizją premium Laufen stawia nas w uprzywilejowanej pozycji w segmencie high-end.

Doradcami Grupy Roca w tej transakcji były firmy Alantra, Baker McKenzie oraz KPMG, natomiast po stronie Antonio Lupi doradzała Ethica Group.