Grupa Roca, światowy lider w projektowaniu, produkcji i sprzedaży produktów do łazienki, zakończyła rok 2022 z obrotem wynoszącym 2,092 miliarda euro. To wzrost o 1,9% w porównaniu do roku 2021. Nie przeszkodził w tym spadek poziomu popytu, którego przyczyn trzeba szukać głównie we wzroście kosztów energii, globalnej inflacji oraz negatywnym wpływie wycofania inwestycji z Rosji. Grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 42 milionów euro i utrzymała trend wzrostowy, dzięki ciągłemu doskonaleniu wydajności procesów produkcyjnych, wdrażaniu elastycznych operacji biznesowych dostosowanych do lokalnych potrzeb oraz redukcji i kontroli kosztów produkcji. EBITDA wyniosła 356 mln euro, co stanowi 17% obrotu.
Istotne wzrosty sprzedaży odnotowano w Brazylii, Indiach, Chinach oraz w Hiszpanii, która utrzymuje stały wzrost od 2014 roku (z wyjątkiem czasu pandemii COVID-19 w 2020 roku).
- W tak trudnym roku, nasza kadra pokazała zaangażowanie i wysiłek, kontynuując sukces firmy. Aktywa netto wzrosły do 1,7 miliarda euro, co odzwierciedla finansową siłę Grupy, która opiera swój rozwój na samofinansowaniu poprzez reinwestowanie zysków - podkreśla Albert Magrans, CEO Grupy Roca.