Globalna marka

Globalna marka

W 2017 mija 100 lat obecności fimy na rynku.

Firma Roca rozpoczęła działalność jako producent żeliwnych grzejników domowych, które powstawały w fabryce w Gavà pod Barceloną. Z czasem firma poszerzyła swoje portfolio o bojlery, a w 1929 roku weszła na rynek produktów łazienkowych, rozpoczynają produkcję wanien.

Bacznie śledząc zachodzące w społeczeństwie zmiany związane z najważniejszym dla Roca surowcem naturalnym – wodą – firma rozpoczęła produkcję ceramiki sanitarnej w 1936 roku. Rok 1954 przyniósł nowe wyzwanie: produkcję akcesoriów z mosiądzu.

W latach 90. XX wieku Grupa przystąpiła do międzynarodowej ekspansji, zakładając filie i nawiązując współpracę z lokalnymi, wiodącymi markami. Roca zaznaczyła swoją obecność nie tyko w Portugalii i Francji, ale i w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Rosji, Maroku, Argentynie, Brazylii i Chinach.

Rok 1999 stał się punktem zwrotnym dla dalszej ekspansji na światowym rynku: Roca przejęła Swiss Keramik Holding Laufen, ówczesnego czwartego największego producenta na świecie. Przejęcie Laufen pozwoliło Grupie wzmocnić swoją pozycję na kluczowych rynkach, na których marka dotychczas miała nieugruntowaną pozycję, tj. w Europie Wschodniej, Brazylii i USA.

W 2005 r. Roca ogłosiła ambitną strategię skupienia się na produktach łazienkowych, by rok później, w 2006 r., zyskać miano światowego lidera tego segmentu rynku.

ROCA będąca światowym liderem w sektorze kompleksowego wyposażenia łazienek oferuje produkty kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajduje się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe, wanny, kabiny, brodziki, meble łazienkowe oraz dodatki.

Firma zatrudnia 21 800 pracowników, posiada 75 zakładów produkcyjnych i jest obecna w 170 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa także w Chinach.

ROCA osiąga obrót w wysokości 1 117 milionów euro

W 2015 roku ROCA osiągnęła rekordowe wyniki zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków. Międzynarodowy koncern z hiszpańskim rodowodem, którego kapitał rodzinny wynosi 100 %, zamknął rok sprzedażą na poziomie 1 717 milionów euro (o 4,3% wyższą w porównaniu do roku poprzedniego). Stanowi to drugi najwyższy wynik w historii firmy. Najlepszy wynik firma osiągnęła w 2007 roku (1 788 milinów), jeszcze przed kryzysem na rynku budowlanym.

Drugi raz z rzędu wzrosła sprzedaż w Hiszpanii, co pozwoliło skompensować spadki w tzw. krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) spowodowane deprecjacją reala w Brazylii (-15,8%) oraz rubla w Rosji (-25%), które utrzymywały grupę w okresie trwania hiszpańskiego kryzysu. Hiszpania posiada obecnie 15,7% udziału w przychodach grupy, 33% pochodzi z krajów BRIC, a pozostałe 51% z innych rynków. Nastąpił również wzrost rentowności, dając zysk operacyjny (EBIDTA) 228 milionów euro (13,3% przychodów ze sprzedaży), co stanowi wzrost o 3,2% w stosunku do roku 2014.

Przy wyniku EBITDA w kwocie 228 milionów, stanowiącym 13,3% przychodów ze sprzedaży, Grupa w zeszłym roku poczyniła inwestycje na kwotę 115 milionów euro, związane ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych, w Malezji, Polsce, Czechach, Argentynie, jak również na rynku chińskim.

W Polsce jest reprezentowana przez marki Roca, Laufen, Poolspa, Zoom i Inker. Dwie fabryki w kraju (rozbudowywana właśnie Gliwicka i Gryficka produkują zarówno na rynek polski jak i na potrzeby grupy.

Nasza firma